Методична робота в школі планувалася, виходячи з основних принципів:
· відповідність системи внутрішкільної методичної роботи сучасному соціальному замовленню суспільства і держави;
· науковість;
· системність. Цей принцип вимагає підходу до методичної роботи як до цілісної системи, оптимальність якої залежить від єдності мети і завдань змісту, форм і методів роботи з педагогічними кадрами, від спрямованості на високі кінцеві результати;
· комплексність, яка передбачає єдність і взаємозв'язок усіх сфер і напрямків підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
· системність, послідовність, наступність, безперервність, масовість, які передбачають всебічне охоплення педагогів різними формами роботи протягом року, перетворення її на частину системи безперервної освіти;
· творчий характер, максимальна активність діяльності педагогів;
· конкретність, урахування особливостей школи, учителя, диференційований підхід до педагогів;
· спрямованість на виділення основного, суттєвого у підвищенні кваліфікації вчителя;
· єдність теорії і практики за загальної практичної спрямованості;
· оперативність, мобільність;
· колективний характер;
· створення сприятливих умов для ефективної методичної роботи і творчих пошуків педагогів.
Внутрішньошкільна методична робота у школі з педагогічними кадрами спрямована на:
- формування професійної компетентності,
- збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу,
- вироблення інноваційного стилю діяльності,
- підготовку вчителів до пошукової діяльності,
- залучення до науково - дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних особистісно - орієнтованих технологій в навчально - виховний процес.
Основні завдання:
- кадрове та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;
- упровадження в навчально - виховний процес інноваційних методик і технологій, трансформування наукових ідей у практику діяльності вчителів навчального закладу;
- розробка чіткої системи роботи щодо підвищення фахового та методичного
рівня педагогічних кадрів в умовах оновлення змісту і структури освіти;
- вивчення, накопичення, апробація, впровадження в практику перспективного
досвіду вчителів новаторів, нових освітніх технологій та систем.;
- залучення педагогів до науково - дослідницької діяльності.
Для ефективної реалізації вищезазначених завдань методична робота у нашому навчальному закладі має безперервний характер; робота всіх структурних одиниць та ланок спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми школи і приведена допевної системи.
Основні форми методичної роботи
Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок, вмінь. Для підвищення ефективності функціонування системи науково - методичної роботи у навчальному закладі при плануванні роботи враховувалися вимоги, які випливають з об'єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів:
- практична спрямованість;
- науковість;
- конкретність;
- систематичність та системність;
- оперативність;
- оптимальне поєднання різних сучасних форм та методів роботи.
Планування науково - методичної роботи будується на основі діагностики ; аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм науково - методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, науково - методичної проблеми школи. У методичній роботі використовуються індивідуальні, групові та загальношкільні форми роботи.
Індивідуальні форми роботи:
- діагностування;
- стажування / наставництво;
- самоосвіта;
- конкурс „Учитель року", „Класний керівник року";
- атестація;
- індивідуальні консультації, співбесіди;
- творчі звіти;
- видання методичних посібників, розробка авторських програм, підручників;
- практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, в позакласній роботі;
- висвітлення в засобах масової інформації;
- фестиваль педагогічних ідей та інновацій.
Групові форми роботи:
- методичні об'єднання;
- творчі групи;
- семінари - практикуми;
- „Школа вищої педагогічної майстерності";
- „Школа вдосконалення майстерності
- „Школа становлення молодого вчителя";
- тренінги;
- випуски методичних бюлетенів;
- лабораторія інноваційних технологій: експериментальна робота щодо запровадження нових навчальних програм; застосування в навчально - виховній роботі інноваційних технологій та методик;
- видання методичних посібників, розробка авторських програм, підручників;
- висвітлення в засобах масової інформації.
Масові форми роботи:
- педради;
- інструктивно - методичні наради;
- методичні виставки;
- предметні тижні;
- науково - практичні конференції;
- педагогічні читання;
- педагогічні зустрічі;
- дні відкритих дверей;
- „круглий стіл";
- огляд методичної літератури.